/

Náš tým

Petr Boháč

Petr Boháč je režisér, scénograf, vystudovaný odborník na českou literaturu, příležitostný výtvarník a náruživý hráč pokeru. Domovská skupina Spitfire Company, kterou založil společně se svou ženou Miřenkou Čechovou, sídlí v Praze s přesahem do mezinárodního kontextu. Jeho režie se objevily ve více než 20 zemí, v nichž jsou zahrnuty destinace jako Japonsko, Čína, Korea, USA, Izrael, Jihoafrická republika nebo Norsko. Několik jeho režií obdrželo mezinárodní i tuzemská ocenění jako například The Herald Angel Award, Aerowaves Priority Companies 2014, Ceny Divadelních novin, Ceny festivalu Next Waves, Ceny České taneční platformy.

 

V současné chvíli je také dramaturgem Divadla Paláce Akropolis zaměřující se na cross-over projekty, na žánry nového cirkusu a experimentálního divadla. Je také uměleckým šéfem Mezinárodního festivalu Nultý bod konajícího se každoročně v měsíci červenci v Praze. 

 

Jeho poetika je postavena na hledání nevyzkoušených divadelních postupů, transgresivních impulsů a ve společnosti rezonujících témat. Hlavní idea tohoto hledání je v nutnosti překračovat a porušovat zákazy, které si člověk neustále na sebe klade.

1/1

Miřenka Čechová po absolutoriu na Taneční Konzervatoři v Praze v oboru klasický balet, vystudovala paralelně DAMU (Alternativní divadlo) a HAMU (Nonverbální divadlo), kde v roce 2012 obhájila doktorát v oblasti režie fyzického a mimického divadla. Během studia získala prestižní Fulbrightovo stipendium pro výzkum a pedagogickou činnost na American University ve Washingtonu DC, kde vůbec jako první vyučovala fyzické divadlo. Ve své tvorbě organicky spojuje slovo a propracované pohybové vyjádření, pevnou strukturu a improvizaci, vycházející z přítomné inspirace, tanec a pantomimu. Je vítězkou Mezinárodní soutěže Zdeňka Fibicha v interpretaci melodramu a také držitelkou hlavní ceny na divadelním festivalu The Magic Courtain 2006 v bulharském Targovišti a mnoha dalších ocenění. V současnosti se věnuje především autorské tvorbě na poli divadelním v rámci Spitfire Company a Tantehorse. V roce 2020 vyšla její kniha Baletky, která získala cenu Divadelních novin. Baletky jsou po experimentálním debutu Miss AmeriKa z roku 2018 druhou prózou Miřenky Čechové.

1/2

Miřenka Čechová

Jindřiška Křivánková

Jindřiška Křivánková je herečka, tanečnice, choreografka a autorka se zájmem o rozvoj současné divadelní performance. Po studiu v Duncan Centru získala magisterský titul na pražské HAMU a od roku 2002 buduje svou kariéru jako herečka, choreografka a autorka. V roce 2008 se stala zakládající členkou Spitfire Company, fyzického divadla, a s touto skupinou spolupracuje dodnes. Spoluzaložila také divadelní soubor Kolonie, který se na autorské divadlo a propojuje různé divadelní přístupy. Od roku 2014 také pravidelně spolupracuje jako performerka, choreografka a dramaturgyně s vizuálním umělcem Alešem Čermákem (POLO SHIRT [discipline] in Vienna 2015, #WeCanHelpYouGetAhead in Lepzig 2016, WCHYGA [ED. 3] in Stanica Zilina 2017). 

V roce 2010 byla zvolena Talentem roku na českém festivalu Příští vlna.

V současné době ji můžete vidět v oceňovaném představení ANTIWORDS

1/1

Markéta Vacovská, česká tanečnice a choreografka. Vystudovala obor Nonverbální divadlo na pražské HAMU, od r. 2009 je členem souboru Spitfire Company, spolu s kterým vytvořila přes desítku představení jako interpret či choreograf. Za inscenaci One Step Before the Fall, které vzniklo v její choreografii pod hlavičkou Spitfire Company spolu s Petrem Boháčem (režie), Lenkou Dusilovou (hudba) a Martinem Špetlíkem (light design) obdržela titul tanečnice roku v rámci festivalu Česká taneční platforma, cenu Herald Angel v rámci festivalu Edinburgh Fringe, cenu Divadelních novin za choreografii, cenu Nové sítě a také širší nominaci na cenu Thálie. Má zkušenosti s autorstvím a interpretací i z jiných souborů a divadel jako např. Studio Hrdinů, Divadlo Kolonie, Cirkus Mlejn, Žongléros ansámbl. V srpnu 2019 byla jako jediná Češka vybrána na čtrnáctidenní improvizační workshop Yes to the wind s choreografkou Meg Stuart, která je zároveň jejím velkým vzorem. V roce 2020 premiérovala svůj autorský projekt Odloučení, který vznikl z potřeby autorky mluvit o tabuizovaném tématu jakým je ztráta dítěte a podpořit tak pozůstalé rodiče na jejich dlouhé cestě.

Bydlí v Plzni, selfíčko "on the road" je symbolicky z vlaku, kde tráví mnoho času na trase Plz-Pha-Plz.

V současné době ji můžete vidět v představení COSTELLATIONS II. a CONSTELLATIONS III. 

1/1

Markéta Vacovská

Cécile Da Costa

Studovala pedagogiku na Univerzite Saint Denis v Paríži. Od roku 2005 pracuje jako herečka a performerka. Byla po dobu 5 let členkou souboru Farma v jeskyni. 

 

V současnosti pracuje jako herečka/zpěvačka se skupinou Spitfire Company, která sídlí v Praze. Vede workshop fyzického divadla v Praze, Francii, Polsku a Řecku. Ve své práci se snaží hledat hlasy, které vedou tělo a těla, které vedou hlasy. Její poslední prací je sólový projekt Vypravěč, dílo, které vzniklo na motivy knihy Kouzelný kámen Atiqa Rahimi. 

1/1

Inga Zotova-Mikshina pochází ze Sibiře, Rusko. Vystudovala tanec na taneční škole v Petrohradě a na konzevratoři Duncan centre v Praze. Zajímá se o taneční improvizaci, divadlo, vizuální umění a filozofii. Spolupracovala se Spitfire Company, Tantehorse, divadlo Archa a dalšími. V roce 2015 získala první cenu Jarmily Jeřábkové na festivalu Nové Evropy. Je spoluzakladatelkou umělecké skupiny Ferst Dadler a spolku PocketArt. V současné době vyučuje na taneční konzervatoři Duncan centre v Praze, praktikuje jógu a studuje estetiku na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze. Se Spitfire Company spolupracovala na představeních Constallations I (Before I say Yes), Fragmenty milostných obrazů, Konec … člověka. Doba z druhé ruky. V současné době ji můžete vidět v inscenaci Konec člověka?!? Reportáže psané z kuchyně.

1/1

Ingrid Zotova-Mikshina

Roman Zotov-Mikshin

Roman Zotov-Mikshin se narodil v Tule (Ruská federace), od svých 17 let žije v Praze. Během studií na taneční konzervatoři Duncan centre v Praze získal zkušenosti se současným tancem, moderními technikami jako Graham, Limon a Cunningham, bojovým uměním, street dance, tancoval v mnoha vlastních choreografiích a pracích jiných studentů. Od roku 2015 se pohybuje hlavně mezi různými podobami jeviště a zkušebnou: spolupracoval s Nadarem Rosano, Sue Schroeder, Maximem Diděnko, Lenkou Flory, Michalem Záhorou, Mirkou Eliášovou, Janou Bitterovou a s mnoha dalšími tvůrci na poli současného tance a fyzického divadla. Je spoluzakladatelem umělecké skupiny Ferst Dadler. Od roku 2018 učí improvizaci, kompozici a další s tancem související předměty na konzervatoři Duncan centre. Roman je držitelem ceny Jarmily Jeřábkové 2015. V současné době ho můžete vidět v inscenaci Konec člověka?!? Reportáže psané z kuchyně.

1/2

Známý ze svých sólových projektů jako rapper Bonus, ale také jako producent minimalistické elektroniky Martin Tvrdý. Za svou tvorbu získal několik ocenění, včetně ceny Apollo nebo Anděl. V posledních letech se věnuje hlavně scénické hudbě a sound designu pro film, divadlo nebo třeba virtuální realitu. Kromě Spitfire Company spolupracuje mj. s Národním divadlem, Českým rozhlasem, divadlem Vosto5 a mnoha dalšími. 

Společně s Mary C založil edukativní platformu Kreaton, vedl řadu hudebních workshopů a je např. autorem konceptu Hrací stůl, který zpřístupňuje tvorbu elektronické hudby dětem i laikům. V současné době se podílí na chodu platformy _ZVUK_, která podporuje vzdělávání, tvůrčí dialog a realizaci projektů v oblasti elektronické hudby a zvukového umění.

Ve svém druhém životě působí jako grafický designer v kolektivu Carton. V současné době spolupracoval na inscenacích MISS AMERIKA, UNDERDOGS a PREZIDEMENTI

1/2

Martin Tvrdý

Micheala Hradecká

Michela Hradecké vystudovala obor Loutkářská umění na VOŠh v Praze a poté absolvovala na HAMU v oboru Nonverbální divadlo. Specializuje se především na pouliční divadlo s prvky nového cirkusu. Spolupracuje se soubory  Divadlo Kvelb, V.O.S.A. theatre, Sacra circus, Divadlo Buřt. Přes 7 let byla taktéž členkou Amanitas fire theatre. Je spoluzakladatelkou souborů Mime fatale, Fire ducks a Blackout paradox, kde se realizuje coby autorka, režisérka, choreografka, performerka a maskérka.

V rámci Spitfire Company ji můžete v současnosti vidět v představení ANTIWORDS a PREZIDEMENTI. 

1/2

Eva Stará je tanečnice, performerka, akrobatka a choreografka. Tanec studovala na Konzervatoři Duncan centre a v pohybovém vzdělávání pokračovala na katedře nonverbálního divadla na Pražské HAMU. Je spoluzakladatelkou uskupení Holektiv, které úspěšně působí na české i zahraniční scéně. Spolupracuje se soubory jako jsou Spitfire Company, Tantehorse, Burki&com, na představeních pro děti studia TS Light a FysioART. Dále s režiséry jako jsou Roberto Magro, Daniel Gulko, Matěj Forman, Štěpán Pácl a další.  Jako pedagog působí v Tanečním studiu Light a ZUŠ Choceň. V rámci workshopů vyučuje současné taneční techniky, párovou akrobacii a improvizaci. Ve své vlastní tvorbě se snaží o propojování nového cirkusu, tance a divadla.

V rámci Spitfire Company ji můžete v současnosti vidět v představení ANTIWORDS a PREZIDEMENTI. 

1/2

Eva Stará

Od roku 2007 pracuje jako světelný designer na volné noze. Kromě spolupráce se Spitfrice Company spolupracuje s divadelními skupinami Compagnie Decalages (CZ-FR), Teatr Novogo Fronta (RUS-CZ), Krepsko (FIN-US-CZ), Spitfire Company, Divadlo Continuo, Silo Theatre (NL), Debajehmujig Theatre Group (CAN).


Specializuje se na fyzické či taneční divadlo a na site-specific, připadně objektové a vizuální divadlo. Z pedagogických zkušeností lze zmínit několikaměsíční působení v kanadské indiánské rezervaci Wikwemikong, kde krom instalace scénického osvětleni pořádal workshopy light designu. Přednášky vedl mimo jiné i na berlínské Die Etage.

V rámci Spitfire Company můžete jeho práci vidět v představení ANTIWORDS, podílí se také na připravované adaptaci knihy Miřenky Čechové Baletky. 

1/2

Martin Špetlík

Paulina Skavová

Paulina Skavova narozená v Trutnově v roce 1976 je česká sochařka, scénografka a konceptuální umělkyně. Absolvovala gymnázium v Trutnově a dva roky na Střední průmyslové škole kamenické a sochařské v Hořicích (1995–1997). Na pražské AVU studovala v ateliéru Karla Nepraše. V roce 2001 obdržela ateliérovou cenu AVU a roku 2002 Cenu Jany Rybářové, Fondazione Europea Margherita[1], Itálie. Studia dokončila v ateliéru intermediální tvorby Milana Knížáka roku 2003. Roku 2003 získala státní švýcarské stipendium a absolvovala postgraduální studia na Hochschule für Gestaltung und Kunst Luzern (2003–2004)[2]. V letech 2004–2005 byla asistentkou v grafické škole prof. Vladimíra Kokolii na AVU. Rok 2008 strávila na studijním pobytu v Acapulcu v Mexiku. Od roku 2010 je kurátorkou výstav ve Společenském centru UFFO v Trutnově. Žije a pracuje v Novosedlech u Písku a na odlévání soch do bronzu spolupracuje již od roku 1998 s uměleckou slévárnou v Horní Kalné. Společná práce s Jiřím Sozanským ji přivedla k boxu, kterým se inspirovala při tvorbě boxerek nebo portrétu boxera Mika Tysona. Volný čas tráví také jízdou na koni a příležitostnou sportovní střelbou, které se profesně věnuje její manžel Petr Zvolánek.

Výsledkem její poslední spolupráce se Spitfire Company jsou vybrané masky inscenace PREZIDEMENTI

1/1

Jan Šikl (*1984) vystudoval skladbu na Pražské konzervatoři. Hudbu píše především pro pohybové divadlo (Laterna Magika, 420People, Squadra Sua, ..), ale i pro činohru (Jedl, Divadlo v Celetné, Klicperovo divadlo, ..) a rozhlasové hry, či audioknihy. Jako multiinstrumentalista působí ve svých projektech Zabelov Group a Korjen. Pro Spitfire Comapny vytvořil (spolu s Davidem Kollarem) a naživo prováděl hudbu pro představení Vypravěč.

1/2

Jan Šikl

Karolína Křížková

Karolína Křížková vystudovala magisterský stupeň katedry nonverbálního divadla na pražské HAMU. Zabývá se převážně nonverbálním divadlem, novým cirkusem a tancem, ve své vlastní tvorbě se pak snaží vše propojovat. Je spoluzakladatelkou divadelního uskupení Holektiv, se kterým pravidelně vystupujde v divadle La Fabrika a na mimopražských scénách. Externě účinkuje na scénách Národního divadla. Věnuje se také divadlu pro děti. Vyučuje cirkusové techniky v centru pro nový cirkus Cirqueon a ve studiu Archalab vede divadelně pohybové kurzy.

Spoluprace s: studio DAMÚZA, VerTe dance, režiséry: Matějem Formanem, Danielem Gulkem, Robertem Magrem, Veronikou Poldauf Riedelbauchovou, Hanou Strejčkovou, Danielem Špinarem a dalšími…

Karolínu Křížkovou můžete vidět v naší inscenaci PREZIDEMENTI. 

1/2

Honza Tomšů

Ve své umělecké praxi prosazuje metodu experimentu, flexibilitu, udržitelnost a aktivizaci recipienta uměleckého díla i ve fázi procesu.

Spolupracoval například s Národním divadlem, Divadlem Na zábradlí, s Experimentálním centrem NOD či Městským divadlem ve Zlíně. Je pořadatelem Přehlídky současného umění a filmové animace PAF, literárního festivalu LITR  a zakladatelem kulturní platformy Zvěřinec.

Výsledkem jeho poslední spolupráce se Spitfire Company je první inscenace Spitfire Company určená i malým divákům UNDERDOGS. 

1/2
FB.png
inst.png
goout.png
vimeo.png