
PREZIDEMENTI
Králové Ubu 21. století. Odsun asijského jelena zpět do své domoviny. Multižánrové představení satiricky a ironicky pojednávající o nesmyslné tuposti naši politické scény. V hlavní roli Saša Rašilov a Lucie Trmíková, kteří jen v roce 2019 obdrželi několik prestižních tuzemských ocenění včetně Ceny divadelní kritiky, Thálie a Divadelních novin. V každém národě jsou okamžiky, kdy se tvoří dějiny. Taková historická chvíle nastává právě teď a vy díky souhrnu nejdůležitějších událostí budete u toho. Odsun asijského jelena zpět do své domoviny. Ano, nebo ne! A co na to naši čelní prezidementi? Co si o tom myslí přední tuzemští odborníci?
Nezamíchá tento čin s naší politickou situací? Budeme svědky bezprecedentních demonstrací v našem hlavním městě. A co venkov? Neutrpí náš obraz ve světě? Tyto a jiné otázky zazní v našem moderním divadelním zpravodajství pokrývající 24 hodin tuto událost světového rozměru. Buďte s námi, buďte v obraze! Skupina Spitfire Company touto produkcí navazuje na své neúspěšnější představení Antiwords, které diváci mohli zhlédnout ve více než 15 zemích světa včetně USA, Číny a Japonska.
Kredity
koncept a režie
Petr Boháč
performeři:
Saša Rašilov, Lucie Trmíková, Eva Stará, Michaela Hradecká, Karolína Křížková, Simona Rozložníková/Michaela Stará
kostýmy:
Petra Vlachynská
masky:
Paulina Skávová, Petra Vlachynská
hudba a sound design:
Martin Tvrdý
light design:
Jiří Šmirk
scénogragie:
Petr Boháč, Lucia Škandíková
výroba scény:
Jan Rohan
projektová manažerka:
Barbora Repická
produkce a booking:
Aneta Fodorová, Veronika Ilíková
koprodukce:
UFFO Trutnov, Jatka78
podpořili:
Magistrát hlavního města Prahy, Ministerstvo kultury České republiky, Statní fond kultury
premiéra:
5.6.2020, Jatka78, Praha
"Lucie a Saša alias Trmíková a Rašilov odvádějí svou práci s profesionální bravurou. Přitom si od ní i od viděného udržují v suchých, lakonických (a skvěle fungujících) komentářích zjevný odstup. Jsou součástí vysílání, vlastně jsou jeho spolutvůrci, zároveň ale nezúčastnění pozorovatelé. To podivné rozpolcení je na Boháčově inscenaci nejzábavnější a něčím strašně znepokojující. Evokuje pocit nejistoty, který člověka často přepadá, když poslouchá projevy veřejných činitelů: Kdo to na mě vlastně mluví? Politik? Politik v roli politika? Jeho „píárista“? A podle jakého scénáře?" (Divadelní noviny)
"Tvůrci vybudovali svět iluzí, jakousi továrnu na fikci postavenou na odposleších neodbytně obklopující reality, na lžích či smyšlenkách, manipulativních slovních klišé nebo rádoby odborných projevech představitelů veřejné sféry. Boháčovo jazykové mistrovství vrstvilo vtipné, sarkastické i trapné bláboly jako patra svatebního dortu, jen ty pomyslné třešničky by patřily zejména hereckému duetu Trmíková–Rašilov, obzvlášť ve chvílích (nejspíš zdánlivé) improvizace v ironicky civilních tónech." (Taneční aktuality)
Aktuální termíny představení najdete na stránce




