KONEC --- ČLOVĚKA. DOBA Z DRUHÉ RUKY

Stejnou formou, jakou je psaný samotný román, tedy metodou nahrávek a přepisů rozhovorů s pamětníky, přistupuje také Spitfire Company k připravovanému představení. Diváky provedou inscenací autentické nahrávky z knihy Doba z druhé ruky, které vznikly během zkoušek. Úryvky z knihy budou předčítat přátelé, spolupracovníci a také podporovatelé skupiny Spitfire Company - Roman Černík, šéf prostoru Moving Station v Plzni, Břetislav Rychlík, spisovatel a režisér, Tomáš Suchánek, šéf festivalu Dream Factory, zpěváci Martin Kyšperský a Lenka Dusilová, dramatik René Levínský, taneční teoretička Nina Vangeli a mnoho dalších.

Knihy Světlany Alexijevičové jsou mnohohlasé romány, které mají reálná prostředí a skutečné příběhy. Doba z druhé ruky pojednává o společenské změně, která se udála v Rusku v 90. letech. Spitfire Company přistupuje k této knize jako k zrcadlu, které zobrazuje naši současnou společnost.

Kredity

koncept a režie:

Miřenka Čechová, Petr Boháč

scénografie:

Petr Boháč, Jan Tomšů

hrají:

Inga Zotova-Mikshina, Roman Zotov-Miksin, Ekaterina Plechková, Robert Janč, Cécile da Costa, Jindřiška Křivánková, Martin Talaga, Markéta Vacovská, Soňa Ferienčíková, Miřenka Čechová, Matylda Homolová, Jeroným Janč

hudba:

Jan Kučera

masky:

Paulina Skavova

zvukový design:

Martin Tvrdý

light design:

Martin Špetlík

produkce:

Petra Hanzlíková, Ludmila Vacková, Barbora Repická

stage manager

Jindřich Fejfar

zvuk:

Eliška Bejčková

“Autor konceptu a zároveň režisér projektu Petr Boháč správně pochopil, že divadelní adaptaci literární tvorby držitelky Nobelovy ceny za literaturu, běloruské spisovatelky Světlany Alexijevičové nejvíce sluší odstup, věcnost, a odzbrojující přítomnost nadhledu. Drásavé osudy běloruských občanů, i děsivá hrůza (post)sovětského molocha, jehož dezinformační strategie se nezaleknou ani těch nejnižších možných praktik, jsou tak diváctvu servírovány v podobě temného mediálního kabaretu, jehož drzost se mnohdy i kvalit České sody dotýká. Účinnost scénického apelu navíc prudce zvyšuje tandem ruských performerů, jimž problémy nedělají rychlé změny hereckého stylu, práce s videem, objektová animace, ani čeština. Výsledkem kreativních intermediálních hrátek je svižná padesátiminutovka bez slabých chvil, jež je očistně zábavná, i brutálně zdrcující. Jedna ze závěrečných replik o nutné revizi historie pak zdaleka nepromlouvá jen k Rusku…” (Divadelní noviny)

Toto představení již nehrajeme, termíny aktuálních představení najdete na stránce