/

ANTIWORDS

Ovlivněno dílem Václava Havla především jeho hrou Audience a jejím legendárním zpracováním režiséra Menzla, který do role sládka obsadil Landovského, který během hraní vypil přibližně devět osmistupňových piv. Podaří se performerkám překonat tento výkon? Podaří se jim dosáhnout hraničního stavu, který odkazuje na havlovský motiv odcizení a hrabalovskou poetiku samoty.

V hlavní roli spolu s aktérkami inscenace se představí i velké hlavy od sochařky Pauliny Skavové a hudba Sivan Eldar speciálně složená pro tuto událost. Představení Antiwords bylo uvedeno již ve třech kontinentech světa a sklízelo úspěch např. ve Washingtonu, New Yorku, Pekingu, Soulu, Busanu, Milanu, Oslu, Krakowě, Florencii, Berlině, Londýně a Edinburku.

ocenění:

nominace na Total Theatre Award, Edinburgh Fringe 2015, Sukces léta Divadelních novin, cena Projekt roku - festival Příští vlna/Next Wave, cena za koncept - festival Skupova Plzeń.

Kredity

koncept:

Miřenka Čechová, Petr Boháč

režie:

Petr Boháč

hrají:

Jindřiška Křivánková, Michaela Hradecká, Ludmila Rašilovová, Miřenka Čechová, Eva Stará

hudba:

Sivan Eldar, Karel Gott

light design:

Martin Špetlík

fotografie:

Michal Hančovský

masky:

Paulina Skavova

výkonná produkce:

Barbora Repická,

produkční koordinace:

Ludmila Vacková

koprodukce:

Spitfire Company & Palác Akropolis

produkce pro zahraničí

Aneta Fodorová

podpořili:

Ministerstva kultury ČR, Magistrátu hlavního města Prahy, Paláce Akropolis, České Ambasády ve Washingtonu, festivalu Mutual Inspiration, Mezinárodního festivalu Nultý bod. Ve spolupráci s Českou Ambasádou ve Washingtonu, festivalem Mutual Inspiration a Mezinárodním festivalem Nultý bod.

premiéra:

5.11.2013 v Paláci Akropolis v Praze

"Spitfire Company svým představením Antiwords opět otevřeli jednu z pomyslných branek, od kterých vede staronová inscenační cesta svébytné formy projevů fyzického a pohybového divadla ve zpracování předlohy divadelní hry, jež sama o sobě provokuje tématem, zaměřením a vlastně i osobou autora. Provokace je zároveň i znakem charakteru tvorby souborů fyzického divadla, je v jistém slova smyslu, významnou složkou jejich podstaty (snad proto se autorce této recenze jeví absurdně i reflexe vnímající Havla jako „divadelní klasiku“ či polemizující nad mírou inscenační úcty vůči tomuto dílu)." (Zuzana Smugalová, Taneční aktuality)

"Havlovu hru „přeložili“ do jazyka fyzického a výtvarného divadla s prvky improvizované klauniády. Nenechali se svázat slovy a reáliemi Havlova absurdního dialogu. Zaujala je „stojatost“ a bezvýchodnost situace, v níž se obě postavy Audience nacházejí, a uviděli v ní lecjaké souvislosti s povahou české společnosti i jejími ikonami. Za slovy objevili existenciální úzkost sublimovanou do rituálů pivní kultury." (operaplus.cz)

Aktuální termíny představení najdete na stránce

FB.png
inst.png
goout.png
vimeo.png