Palác Akropolis, Praha
Events at this location
Warning: Undefined variable $eventtop_style in /data/www/spitfirecompany.cz/www.spitfirecompany.cz/wp-content/plugins/eventON/templates/taxonomy-event_location.php on line 133
Listopad
út25Lis19:30BALETKYPalác Akropolis, Praha19:30(GMT+01:00)
Místo konání
Palác Akropolis, Praha
Čas
(úterý) 19:30(GMT+01:00)

Informace o akci
Být produktem systému. Výkonné kolečko, které se nesmí porouchat, nesmí vybočit, nesmí dokonce ani příliš excelovat. Stát, systém, instituce, škola, vzdělání, zaměstnavatel. Všichni chtějí mít „perfektního“ zaměstnance, produkujícího poslušný a
Informace o akci
Být produktem systému. Výkonné kolečko, které se nesmí porouchat, nesmí vybočit, nesmí dokonce ani příliš excelovat. Stát, systém, instituce, škola, vzdělání, zaměstnavatel. Všichni chtějí mít „perfektního“ zaměstnance, produkujícího poslušný a bezpečný výrobek – slepou verzi sebe sama. Stejnokroj, stejnomyšlení, stejnomožnosti. V tomhle příběhu je to stejnodres, stejnodrdol, stejnopiškoty a stejnopohyby zabitých dětských dušiček.
Rebelie, jediné možné východisko, jak se utkat s dusivou nesvobodou?
Prosinec
po01Pro19:30DVACETjednaPrvní premiéraPalác Akropolis, Praha19:30(GMT+00:00)
Místo konání
Palác Akropolis, Praha
Čas
(Pondělí) 19:30(GMT+00:00)

Informace o akci
Dvacet režisérek a choreografek. Jedna performerka. Dvacet různých pohledů na jedno téma. DVACETjedna představuje Ibsenovu Noru 21. století, viděnou dvacetkrát jinak. Přináší otázky identity ženy, tvůrkyně i
Informace o akci
Dvacet režisérek a choreografek. Jedna performerka. Dvacet různých pohledů na jedno téma.
DVACETjedna představuje Ibsenovu Noru 21. století, viděnou dvacetkrát jinak. Přináší otázky identity ženy, tvůrkyně i matky, která odmítá být uvězněna v „domečku pro panenky“.
Režisérky z Prahy, Nairobi i Ukrajiny vnášejí do postavy vlastní realitu a osobní zkušenosti. Zkoumají, jak stále aktuální téma Ibsenova dramatu rezonuje v jejich kulturním prostředí a umělecké praxi.
Výchozím bodem jsou omezení, která ženy v tvorbě často zakoušejí – nedostatek času, prostoru, ekonomické limity. Každá tvůrkyně dostává dva dny zkoušek, aby s Miřenkou Čechovou vytvořila dvouminutový performativní fragment. Tělo performerky se tak stává živým dokumentem, katalogem dvaceti rozdílných režijních přístupů – v duchu legendární performance Mariny Abramović Rhythm 0.
DVACETjedna je performativní antologie ženských hlasů. Hlasy, které dlouhodobě konfrontují společenský prostor, přinášejí nové pohledy a odvážné myšlenky k tématu ženství v současnosti.
Více informací
út02Pro19:30DVACETjednaDruhá premiéraPalác Akropolis, Praha19:30(GMT+00:00)
Místo konání
Palác Akropolis, Praha
Čas
(úterý) 19:30(GMT+00:00)

Informace o akci
Dvacet režisérek a choreografek. Jedna performerka. Dvacet různých pohledů na jedno téma. DVACETjedna představuje Ibsenovu Noru 21. století, viděnou dvacetkrát jinak. Přináší otázky identity ženy, tvůrkyně i
Informace o akci
Dvacet režisérek a choreografek. Jedna performerka. Dvacet různých pohledů na jedno téma.
DVACETjedna představuje Ibsenovu Noru 21. století, viděnou dvacetkrát jinak. Přináší otázky identity ženy, tvůrkyně i matky, která odmítá být uvězněna v „domečku pro panenky“.
Režisérky z Prahy, Nairobi i Ukrajiny vnášejí do postavy vlastní realitu a osobní zkušenosti. Zkoumají, jak stále aktuální téma Ibsenova dramatu rezonuje v jejich kulturním prostředí a umělecké praxi.
Výchozím bodem jsou omezení, která ženy v tvorbě často zakoušejí – nedostatek času, prostoru, ekonomické limity. Každá tvůrkyně dostává dva dny zkoušek, aby s Miřenkou Čechovou vytvořila dvouminutový performativní fragment. Tělo performerky se tak stává živým dokumentem, katalogem dvaceti rozdílných režijních přístupů – v duchu legendární performance Mariny Abramović Rhythm 0.
DVACETjedna je performativní antologie ženských hlasů. Hlasy, které dlouhodobě konfrontují společenský prostor, přinášejí nové pohledy a odvážné myšlenky k tématu ženství v současnosti.
Více informací
Leden
po26Led19:30AntiwordsPalác Akropolis, Praha19:30(GMT+01:00)
Místo konání
Palác Akropolis, Praha
Čas
(Pondělí) 19:30(GMT+01:00)

Informace o akci
english subtitles Ovlivněno dílem Václava Havla především jeho hrou Audience a jejím legendárním zpracováním režiséra Menzla, který do role sládka obsadil Landovského, který během hraní vypil
Informace o akci
V hlavní roli spolu s aktérkami inscenace se představí i velké hlavy od sochařky Pauliny Skavové a hudba Sivan Eldar speciálně složená pro tuto událost. Představení Antiwords bylo uvedeno již ve třech kontinentech světa a sklízelo úspěch např. ve Washingtonu, New Yorku, Pekingu, Soulu, Busanu, Milanu, Oslu, Krakowě, Florencii, Berlině, Londýně a Edinburku.
Ocenění: nominace na Total Theatre Award, Edinburgh Fringe 2015, Sukces léta Divadelních novin, cena Projekt roku – festival Příští vlna/Next Wave, cena za koncept – festival Skupova Plzeň.
Více informací
út27Led19:30BALETKYPalác Akropolis, Praha19:30(GMT+01:00)
Místo konání
Palác Akropolis, Praha
Čas
(úterý) 19:30(GMT+01:00)

Informace o akci
Být produktem systému. Výkonné kolečko, které se nesmí porouchat, nesmí vybočit, nesmí dokonce ani příliš excelovat. Stát, systém, instituce, škola, vzdělání, zaměstnavatel. Všichni chtějí mít „perfektního“ zaměstnance, produkujícího poslušný a
Informace o akci
Být produktem systému. Výkonné kolečko, které se nesmí porouchat, nesmí vybočit, nesmí dokonce ani příliš excelovat. Stát, systém, instituce, škola, vzdělání, zaměstnavatel. Všichni chtějí mít „perfektního“ zaměstnance, produkujícího poslušný a bezpečný výrobek – slepou verzi sebe sama. Stejnokroj, stejnomyšlení, stejnomožnosti. V tomhle příběhu je to stejnodres, stejnodrdol, stejnopiškoty a stejnopohyby zabitých dětských dušiček.
Rebelie, jediné možné východisko, jak se utkat s dusivou nesvobodou?
Únor
pá20Úno19:30DVACETjednaPalác Akropolis, Praha19:30(GMT+00:00)
Místo konání
Palác Akropolis, Praha
Čas
(Pátek) 19:30(GMT+00:00)

Informace o akci
Dvacet režisérek a choreografek. Jedna performerka. Dvacet různých pohledů na jedno téma. DVACETjedna představuje Ibsenovu Noru 21. století, viděnou dvacetkrát jinak. Přináší otázky identity ženy, tvůrkyně i
Informace o akci
Dvacet režisérek a choreografek. Jedna performerka. Dvacet různých pohledů na jedno téma.
DVACETjedna představuje Ibsenovu Noru 21. století, viděnou dvacetkrát jinak. Přináší otázky identity ženy, tvůrkyně i matky, která odmítá být uvězněna v „domečku pro panenky“.
Režisérky z Prahy, Nairobi i Ukrajiny vnášejí do postavy vlastní realitu a osobní zkušenosti. Zkoumají, jak stále aktuální téma Ibsenova dramatu rezonuje v jejich kulturním prostředí a umělecké praxi.
Výchozím bodem jsou omezení, která ženy v tvorbě často zakoušejí – nedostatek času, prostoru, ekonomické limity. Každá tvůrkyně dostává dva dny zkoušek, aby s Miřenkou Čechovou vytvořila dvouminutový performativní fragment. Tělo performerky se tak stává živým dokumentem, katalogem dvaceti rozdílných režijních přístupů – v duchu legendární performance Mariny Abramović Rhythm 0.
DVACETjedna je performativní antologie ženských hlasů. Hlasy, které dlouhodobě konfrontují společenský prostor, přinášejí nové pohledy a odvážné myšlenky k tématu ženství v současnosti.
Více informací
Březen
ne01Bře19:30Konec člověka?!?Palác Akropolis, Praha19:30(GMT+01:00)
Místo konání
Palác Akropolis, Praha
Čas
(Neděle) 19:30(GMT+01:00)

Informace o akci
Dva ruští umělci dlouhodobě tvořící a žijící v Praze odhalují krutost ruského života s neuvěřitelnou dávkou černého humoru. Vtipy, při kterých mrazí, absurdita situací a snaha o bagatelizaci jsou hlavními rysy představení poskládaného ze
Informace o akci
Dva ruští umělci dlouhodobě tvořící a žijící v Praze odhalují krutost ruského života s neuvěřitelnou dávkou černého humoru. Vtipy, při kterých mrazí, absurdita situací a snaha o bagatelizaci jsou hlavními rysy představení poskládaného ze vzpomínek a výpovědí pamětníků válek, černobylského neštěstí a rozpadu Sovětského svazu. Inscenační stylizace v tomto díle je realizována formou live-cinema s principem využití loutkové animace, v níž hlavní roli hraje jídlo. Multižánrový projekt o moci bezmocných je ovlivněný čtením knih spisovatelky Světlany Alexijevičové, oceněné Nobelovou cenou za literaturu.
Představení obdrželo na festivalu Fringe Edinburg jednu z hlavních cen First Award nebo čtyřhvězdičkové recenze z předních britských novin a magazínů, jako jsou The Telegraph, The Guardian, The Scotsman, The List, Daily Mail.
„Čím více se jejich vtipy o obětech Černobylu ztrácejí v překladu, tím znepokojivější se zdá být realita. (…) Na temném a surrealistickém menu jsou vojáci z kostek ledu, krvavě rudý kaviár, tanky nastříkané sprejem a lidské vlasy.“ The Guardian
„Temné představení, v němž jsou použita slova běloruské novinářky, ukazuje, co skutečně může znamenat sevření totalitním režimem.“
KONCEPT A REŽIE: Petr Boháč
HRAJÍ: Inga Zotova Mikshina, Roman Zotov Mikshin
TECHNICKÁ PODPORA: Martin Tvrdý
MANAŽERKA PROJEKTU: Barbora Repická
PRODUKCE: Mikuláš Zelinský
BOOKING: Nikola Křížková
KOPRODUKCE: Palác Akropolis
PODPOŘILI: Hlavní město Praha, Ministerstvo kultury ČR
Projekty Spitfire Company jsou v roce 2023 podpořeny víceletým grantem Hlavního města Prahy v částce 1 700 000 czk.
PREMIÉRA: 21.9.2019 v Divadle Komedie v Praze (v rámci festivalu Next Wave)
Původní verze představení vznikla v koprodukci s festivalem Příští vlna/Next Wave.
Více informací
po02Bře19:30BALETKYPalác Akropolis, Praha19:30(GMT+01:00)
Místo konání
Palác Akropolis, Praha
Čas
(Pondělí) 19:30(GMT+01:00)

Informace o akci
Být produktem systému. Výkonné kolečko, které se nesmí porouchat, nesmí vybočit, nesmí dokonce ani příliš excelovat. Stát, systém, instituce, škola, vzdělání, zaměstnavatel. Všichni chtějí mít „perfektního“ zaměstnance, produkujícího poslušný a
Informace o akci
Být produktem systému. Výkonné kolečko, které se nesmí porouchat, nesmí vybočit, nesmí dokonce ani příliš excelovat. Stát, systém, instituce, škola, vzdělání, zaměstnavatel. Všichni chtějí mít „perfektního“ zaměstnance, produkujícího poslušný a bezpečný výrobek – slepou verzi sebe sama. Stejnokroj, stejnomyšlení, stejnomožnosti. V tomhle příběhu je to stejnodres, stejnodrdol, stejnopiškoty a stejnopohyby zabitých dětských dušiček.
Rebelie, jediné možné východisko, jak se utkat s dusivou nesvobodou?
út03Bře19:30DVACETjednaPalác Akropolis, Praha19:30(GMT+00:00)
Místo konání
Palác Akropolis, Praha
Čas
(úterý) 19:30(GMT+00:00)

Informace o akci
Dvacet režisérek a choreografek. Jedna performerka. Dvacet různých pohledů na jedno téma. DVACETjedna představuje Ibsenovu Noru 21. století, viděnou dvacetkrát jinak. Přináší otázky identity ženy, tvůrkyně i
Informace o akci
Dvacet režisérek a choreografek. Jedna performerka. Dvacet různých pohledů na jedno téma.
DVACETjedna představuje Ibsenovu Noru 21. století, viděnou dvacetkrát jinak. Přináší otázky identity ženy, tvůrkyně i matky, která odmítá být uvězněna v „domečku pro panenky“.
Režisérky z Prahy, Nairobi i Ukrajiny vnášejí do postavy vlastní realitu a osobní zkušenosti. Zkoumají, jak stále aktuální téma Ibsenova dramatu rezonuje v jejich kulturním prostředí a umělecké praxi.
Výchozím bodem jsou omezení, která ženy v tvorbě často zakoušejí – nedostatek času, prostoru, ekonomické limity. Každá tvůrkyně dostává dva dny zkoušek, aby s Miřenkou Čechovou vytvořila dvouminutový performativní fragment. Tělo performerky se tak stává živým dokumentem, katalogem dvaceti rozdílných režijních přístupů – v duchu legendární performance Mariny Abramović Rhythm 0.
DVACETjedna je performativní antologie ženských hlasů. Hlasy, které dlouhodobě konfrontují společenský prostor, přinášejí nové pohledy a odvážné myšlenky k tématu ženství v současnosti.
Více informací
po23Bře19:30F*cking Beautiful SpringPalác Akropolis, Praha19:30(GMT+01:00)
Místo konání
Palác Akropolis, Praha
Čas
(Pondělí) 19:30(GMT+01:00)

Informace o akci
Inspirováno nekonečným posloucháním oratoria El Niňo amerického skladatele Johna Adamse, rapových veršů Kae Tempest a hudebního rituálu skupiny Shortparis z petrohradského undergroundu. Tento příběh se uskutečnil a přežívá mezi námi díky
Informace o akci
Inspirováno nekonečným posloucháním oratoria El Niňo amerického skladatele Johna Adamse, rapových veršů Kae Tempest a hudebního rituálu skupiny Shortparis z petrohradského undergroundu.
Tento příběh se uskutečnil a přežívá mezi námi díky orálnímu vyprávění. Tento příběh je o zrození, o těle v těle, o křičícím šepotu, o zvucích, které tvoří prostor. Tento příběh je o mlaďoučké Marii a o jejím dítěti. Tento příběh je o kruzích, které je nutné překročit, abychom se našli nově.
Postava šestnáctileté dívky otevírá koupelnu. Otevírá krabičku s těhotenským testem. Nádech. A ponor do hlubin vlastní samoty. Kruh hloubky. Výdech. Dívka se vrací do obýváku. Kruh roztočeného pokoje. Výdech. A šepot na zemi: o šelestění, o heboučkých věcech, o křeči a stažení. Kruh běhu. Od sebe sama nikam. Kruh přátelství. Sestup do očistce metra. Pobyt v kruhu se zvířetem, které nelze porazit. Jezdící schody. Slunce se konečně dotklo dívčiných vlasů. Kruh jara. Rituál. Kruh svěcení.
Představení je realizováno pomocí binaurálního efektu, který vtahuje diváka do samotného středu prostorového vnímání zvuků a hudby, a pomocí dvou pohybových světel Robe Esprite, jež “tančí” společně s tanečnicí Markétou Jandovou.
V představení také zazní text v českém jazyce, jehož anglický překlad najdete v tištěném večerním programu.
Více informací
út31Bře19:30DVACETjednaPalác Akropolis, Praha19:30(GMT+00:00)
Místo konání
Palác Akropolis, Praha
Čas
(úterý) 19:30(GMT+00:00)

Informace o akci
Dvacet režisérek a choreografek. Jedna performerka. Dvacet různých pohledů na jedno téma. DVACETjedna představuje Ibsenovu Noru 21. století, viděnou dvacetkrát jinak. Přináší otázky identity ženy, tvůrkyně i
Informace o akci
Dvacet režisérek a choreografek. Jedna performerka. Dvacet různých pohledů na jedno téma.
DVACETjedna představuje Ibsenovu Noru 21. století, viděnou dvacetkrát jinak. Přináší otázky identity ženy, tvůrkyně i matky, která odmítá být uvězněna v „domečku pro panenky“.
Režisérky z Prahy, Nairobi i Ukrajiny vnášejí do postavy vlastní realitu a osobní zkušenosti. Zkoumají, jak stále aktuální téma Ibsenova dramatu rezonuje v jejich kulturním prostředí a umělecké praxi.
Výchozím bodem jsou omezení, která ženy v tvorbě často zakoušejí – nedostatek času, prostoru, ekonomické limity. Každá tvůrkyně dostává dva dny zkoušek, aby s Miřenkou Čechovou vytvořila dvouminutový performativní fragment. Tělo performerky se tak stává živým dokumentem, katalogem dvaceti rozdílných režijních přístupů – v duchu legendární performance Mariny Abramović Rhythm 0.
DVACETjedna je performativní antologie ženských hlasů. Hlasy, které dlouhodobě konfrontují společenský prostor, přinášejí nové pohledy a odvážné myšlenky k tématu ženství v současnosti.
Více informací

